Pieter Post Wikia wiki
Advertisement

De Hete luchtballon of de Luchtballon (Engels: Ted Glen's Hot Air Balloon) is de hete luchtballon van Baas Klus (Ted Glen). De hete luchtballon was voor het eerst te zien in de aflevering, (De grote ballonvlucht).

Over het voertuig

De hete luchtballon is rood en geel, met een blauw vierkant erop en heeft een rieten mand.

Mevrouw de Kok droomde er ooit van om te vliegen met een hete luchtballon. Toen kwam Pieter met een oplossing en ging toen naar Baas Klus. De hete ballon werd toen uit de opslag gehaald van Baas Klus, zodat mevrouw de Kok een verassingsritje kon maken met de hete luchtballon.

Wanneer Baas Klus met agent Arthur van Cel (PC Selby) mee gaat om te helpen om een verdwaalde hond te zoeken, verrast Pieter, mevrouw de Kok met de verrassing. Mevrouw de Kok wil een kijkje nemen en even later gaan Pieter en Smoes de Poes ook mee. Even later wat niet de bedoeling was, vliegen ze met de hete luchtballon.

Wanneer de kinderen de hete luchtballon zien, denken ze eerste instantie dat ze een vogel zien in de lucht.

Advertisement